Розвиваємо творчу особистість (сторінка для батьків)

                 

Музика розуму...

Китайські вчені вивчили імпульси, що йдуть від людського мозку, і трансформували їх у музичні хвилі. Таке дослідження допомогло вченим з університету електронної науки і технологій послухати музику розуму.
Учені об’єднали два типи хвиль, що виходять із людського мозку. Перевівши їх у музичні, дослідники почули фортепіанний джаз із вільним ритмом.
Дані енцефалограми та магнітно-резонансної томографії допомогли науковцям співвіднести певні імпульси з висотою звуку та його тривалістю. Використовувалися дані, отримані ЕЕГ- та магнітно-резонансним скануванням мозку 14-річної дівчинки та 31-річної жінки, які перебували у стані відпочинку.
Отримані дані забезпечили тембром фортепіано. Учені зазначають, що інструмент можна поміняти, але ритм і висота звуків залишаться тими самими.
Ця «музика розуму», яку нарешті вдалося почути, втілює роботу мозку в мистецтві і дає вченим і художникам платформу для співпраці. Учені вважають, що зроблене відкриття допоможе медикам точніше ставити діагнози й ефективніше проводити лікування методом біологічного зворотного зв’язку, який ґрунтується на розслабленні й аналізі сигналів нервової системи.


Музика, яка лікує
В основі класичної музики — мудрість і досвід минулих епох, надбання 
художнього досвіду людства. Класична музика — мистецтво, що має великий естетичний вплив на людей. Вона не тільки впливає на внутрішній стан, а й покращує здоров’я, розвиває уяву, підвищує рівень працездатності мозку, пам’ять, психіку.Музика може заспокоїти або, навпаки, довести до стану збудження. 1993 року Фран Роше, невролог з університету Вісконсину, зрозумів, що музика 
Моцарта неймовірно впливає на фізіологію людей. Тренери американських фітнес-центрів помітили, що під класичні музичні твори люди рухаються швидше і менше втомлюються, а особливо вдалими є заняття в супроводі музики Вівальді.При постійній втомі рекомендують музику Брамса, а саме «Скрипковий концерт», симфонії 3, 4 та «Угорські танці». Від роздратування та неврозу арт-терапевти радять слухати музику П. Чайковського, від головного болю — Огінського, Дворжака та Гершвіна, а для 
міцного сну — музику Мендельсона, Массне, Гріга. Для поліпшення настрою варто слухати музику Баха, Бокеріні, Телемана, Генделя.







                  Грубі помилки батьків у розмові з дітьми

Інтелект залежить ще від того, яку музику ви слухаєте..






Щоб діти були відмінниками, їх треба виганяти на вулицю 




ЦЕ ПОВИННІ ПРОЧИТАТИ ВСІ БАТЬКИ!!!




                     ДЕСЯТЬ ДИВОВИЖНИХ ФАКТІВ ПРО МУЗИКУ

Як стверджують вчені, музика впливає на наш мозок набагато глибше, ніж будь-який інший людський досвід. Ця добірка присвячена дивовижним властивостям, якими володіє музика.
1. Допомагає недоношеним дітям
Дітям, народженим занадто рано, потрібно тривале перебування в лікарні для того, щоб вони набрали потрібну вагу і зміцніли. Щоб прискорити цей процес, у багатьох лікарнях вдалися до впливу музики. Команда канадських учених виявила, що програючи музику недоношеним дітям, можна знизити їх больову чутливість і поліпшити навички харчування, що в свою чергу допомагає новонародженим набрати вагу. В лікарнях використовують музику, яка імітує звуки материнського серцебиття і рухів матки, щоб заколисати малюків, що народилися раніше терміну.
2. Оживляє пониклі рослини
Якщо музика допомагає дітям рости, чи може вона те ж саме зробити і з рослинами? У 1973 році дослідники провели дослідження, щоб з’ясувати, як музика впливає на рослини.
Вони програвали одній групі рослин рок музику, а іншим — легкі спокійні мелодії. До кінця дослідження, рослини, на які впливали легкою музикою, були однорідного розміру, зеленими і квітучими, і навіть схилялися до джерела музики. Рослини, які підживлювалися рок музикою, виростали високими, але були пониклими, їх листя вицвілими, а самі вони начебто відвернулися від радіо
3. Відновлює після травм мозку
Багато людей, які пережили травми мозку, можуть зіткнутися з довготривалими труднощами, пов’язаними з вимовою і пересуванням. Як лікування, деякі фахівці використовують музику, щоб стимулювати ті області мозку, які відповідальні за ці дві функції.
Коли люди з неврологічними порушеннями, викликаними інсультом або хворобою Паркінсона, чують музичний ритм, це допомагає їм відновити симетричний крок і відчуття рівноваги. Удари ритму в музиці служать підказкою для мозку
4. Запобігає втраті слуху
Звичайно, музика не зможе вилікувати вас, якщо ви вже втратили слух, але вона може запобігти його втраті. Під час одного з досліджень, в якому взяло участь 163 дорослих, 74 з яких були музикантами, учасників попросили пройти ряд тестів на прослуховування.
Музиканти сприймали звуки краще, ніж не музиканти, причому ця різниця збільшувалась з віком. Тобто 70-річний музикант краще чув мову в галасливій обстановці, ніж 50-річний не музикант.
5. Зцілить розбите серце
Насправді тут мова йде про серцевий напад. Справа в тому, що музика допомагає пацієнтам, які відновлюються після серцевого нападу або операції на серці, знижуючи кров’яний тиск, сповільнюючи частоту серцевих скорочень і зменшуючи тривожність.
Як профілактичний засіб рекомендується слухати радісну музику або пісні, які змушують вас краще себе почувати.
Прослуховування мелодій, які викликають позитивні емоції, покращує циркуляцію крові, розширює кровоносні судини і в цілому сприяє оздоровленню судинної системи.
6. Підвищить спортивні досягнення
У 2005 році, британські вчені з’ясували, що прослуховування музики під час спортивних тренувань може підвищити результативність на 20 відсотків. Цей ефект можна порівняти із застосуванням допінгу, до якого вдаються деякі спортсмени, за винятком того факту, що музика ніяк не проявиться в тестах на заборонені речовини.
Для кращих результатів, слухайте музику з швидким темпом під час інтенсивних тренувань і повільну музику під час перепочинку.
7. Зробить  сприйнятливим
У 2008 році, британські дослідники вирішили вивчити, як слова музики впливають на ставлення та поведінку підлітків. Щоб це перевірити, одній групі підлітків програвали соціальні пісні з позитивним змістом, а іншій групі пісні з нейтральною ідеєю.
Потім дослідники вирішили перевірити, як відреагують підлітки на ситуацію, коли дослідник «випадково» упускає олівець. Учасники з групи, які прослухали позитивно налаштовану пісню, не тільки швидше пропонували свою допомогу, але і в п’ять разів частіше піднімали олівець, ніж в іншій групі.
8. Покращує пам’ять
У дітей, які займаються музикою, поліпшуються розумові здібності. Учені з Гонконгу з’ясували, що уроки музики покращують результати дітей по тестах, де потрібно згадати слова зі списку.
Чим більше людина займалася музикою в дитинстві, тим краще була її вербальна пам’ять. Діти, які займалися музикою, вивчали, згадували і утримували в пам’яті слова краще, ніж інші діти. Причому навички запам’ятовування поліпшувалися пропорційно тому, як довго дитина займалася музикою.
9. Зменшує біль
Американські вчені з Університету Юта продемонстрували, що музика також ефективна, як і відволікаюча тактика, для людей, схильних до тривоги через біль. В результаті прослуховування музики люди відчувають менше болю.+
У дослідженні, в якому взяли участь 143 людини, музика допомагала учасникам знизити тривогу, коли на їх пальці впливали електродами, які викликали невеликий біль.
Музика активізує сенсорні шляхи, які приглушують больові відчуття, і сприяють розумовому та емоційному залученню.
10. Покращує смакові якості
Можливо, скоро виробники вина будуть писати на етикетці, яку мелодію найкраще слухати до їх продукту. В одному з недавніх досліджень вчені з’ясували, що певний тип музики може поліпшити смакові якості вина на 60 відсотків.
У дослідженні, учасники, які пробували вино, заявляли, що біле вино було більш освіжаючим, якщо за столом звучала завзята бадьорить музика.
Смак червоного вина змінювався приблизно на 60 відсотків, коли відвідувачі слухали «могутню і важку музику».

Тому коли ви плануєте фуршет чи корпоратив вам не обійтися без Співдружності Київських музикантів, адже їхні професійні музичні колективи, артисти та ансаблі можуть створити неабияку атмосферу для вашого відпочинку. Як уже зазначалося вище, смакові якості вина покращувалися при виконанні певного типу музики, тому скрипалі мабуть найкращий варіант для успішного проведення витонченої вечірки.


                     
                                      БЕРЕЖІТЬ  ДИТЯЧІ  ГОЛОСИ!!


В школі, вдома, на дитячих вечірках (днях народження), на вулиці дуже часто просять дітей голосно відповідати, читати вірші, співати, щоб всім було чути.
Але багато батьків та педагогів не розуміють, що потрібно запобігати щонайменшому перегріванню голосових зв’язок дітей, слідкувати, щоб режим дитячої розмови був помірним, заборонити дітям надто голосно сміятися, вигукувати. Як скоріше заспокоїти дитину, коли вона плаче, кричить.
Голосовий апарат – це частина нашого організму і за його станом необхідно стежити. Тому необхідно дотримуватись правил його гігієни та охорони, а саме:
— уникати крику, тривалого мовленнєвого навантаження;
— не співати під час хвороби;
— не співати на вулиці у холодну пору року;
— обмежувати вживання гострих, солоних, занадто холодних та гарячих страв;
— категорично заборонити дітям вживання газованих напоїв.
На голосову функцію дуже впливає хвилювання. Через те, батьки та педагоги повинні подбати про створення позитивного, психологічного клімату у дитячому колективі та сім’ї.

Заспокой дитину, мамо,
Щоб не плакала вона.
Вона буде краще спати
І здоровою вставати.
Буде спокій і терпіння,
І до всього тяга й вміння.

Заспокой дитину, тату,
Щоб потішилась вона
І в твоїх обіймах міцних
Розцвіте в душі весна.
Щоб дитя не хвилювалось,
Сам на сам не залишалось.
Відчувало ласку, спокій,
Розкажи для нього казку!!!


   
                            Гігієна і охорона голосу дітей


Гігієна і охорона голосу дітей - тема, яка потребує пильної уваги з боку дорослих. У дітей набагато частіше, ніж у дорослих спостерігаються гострі респіраторні вірусні інфекції, ангіни, а також аденоідіта, синусити і отити. Безсумнівно, це безпосередньо пов'язано з особливостями дитячого віку: лімфоїдна тканина глотки (насамперед аденоїди і піднебінні мигдалини) досягає максимального розвитку у віці дитини від 2 до 7 років, а потім з 9-10 років вона піддається поступового зворотного розвитку (інволюції).


              Особливості формування і розвитку голосу у дітей

Голос - будь-яка сукупність звуків, утворена голосовим апаратом людини (крик, плач, сміх, мова, спів).
Голосовий апарат - комплекс органів і систем, які беруть участь у голосоутворенні.
Механізм голосоутворення центрально обумовлений, тобто в корі головного мозку знаходиться центр вокалізації, але для освіти голоси необхідна струмінь повітря, без якої коливання голосових складок беззвучно. Голосовий апарат має три периферичних відділу, взаємопов'язаних між собою і регульованих корою головного мозку: органи дихання (легені, бронхи, трахея), гортань з голосовими складками (в гортані утворюється слабкий первинний тон голосу), Надставна труба (порожнина рота, носа, глотки, придаткові пазухи носа). У надставной трубі голос посилюється і набуває додаткової забарвлення.
Для характеристики голосу вкрай важливі резонатори.
Резонатор - порожнисте тіло, заповнене повітрям, має вихідні отвори. Стінки резонатора коливаються, накладаючи обертони і підсилюючи звук. Чим більше резонатор, тим нижче тон голосу. Найбільший резонатор - грудна клітина.
Голос кожної людини індивідуальний.
Звуки голоси характеризуються за силою, тембром, висоті.
Висота визначається частотою коливань звучного тіла (голосові складки) в секунду. Чим частіше коливання, тим вище звук.
Тембр - складне якість звуку. Його складають: основний тон (коливання поверхонь голосових складок), який обумовлює висоту звучання і обертони.
Сила звуку (суб'єктивно сприймається як гучність) залежить від амплітуди коливань голосових складок. Чим більше амплітуда, тим голосніше звук.
При нормальному функціонуванні всі три характеристики повинні бути визначені.
У дітей характеристики голосу істотно відрізняються від дорослих. Їхній голос слабкіше за силою, так як голосові складки дітей коливаються не всієї поверхнею, а краями, тобто з меншою амплітудою. Голосові складки дітей коротше, ніж у дорослих, отже, дитячий голос вище. Система резонаторів у дітей не так розвинена, отже, тембральне забарвлення голосу слабке. Голосова функція дозріває протягом тривалого періоду і зазнає зміни протягом усього життя. Характеристики голосу виражено залежать від діяльності залоз внутрішньої секреції (гіпофіз, щитовидна залоза і статеві залози).
Вікові зміни голосу: відбуваються, як правило, в 12-15 років. Вікова мутація обумовлена ​​змінами гортані (збільшується в розмірі у чоловіків в 1,5-2 рази, у жінок на 1 / 3). Голосові складки збільшуються в розмірі по всіх параметрах (довжина, ширина, товщина), починають коливатися всією масою. Збільшується корінь язика. Голос не встигає пристосуватися до швидких анатомічних змін і звучить нестійка. Голос хлопчиків знижується на октаву, у дівчаток - на 1-2 тони. Причинами зміни голосу в період мутації є порушення координації функцій зовнішніх і внутрішніх м'язів гортані і відсутність узгодженості між диханням і фонації. Хвороби органів голосового апарату та їх профілактика
Хвороби голосового апарату, пов'язані з порушення голосової функції, мають різні причини.
Найбільш часто причиною порушення функцій голосового апарату є гострі запальні захворювання верхніх дихальних шляхів, ангіни (тонзиліт), гострий нежить (риніт), запалення глотки (фарингіт), гортані (ларингіт), трахеї (трахеїт) і бронхів (бронхіт). Мовні навантаження і спів слід в цьому випадку припинити до одужання. Для профілактики запальних захворювань верхніх дихальних шляхів слід уникати переохолодження та гартувати організм.
До захворювань, пов'язаних з підвищеною професійним навантаженням на голос, відносяться співочі вузлики. Вони бувають гострими і хронічними, застарілими. Причина їх появи - підвищене навантаження на голосовий апарат, неправильне форсоване спів. Гострі вузлики при забезпеченні голосового спокою зазвичай мимоволі розсмоктуються. Застарілі вузлики, як правило, видаляються оперативним шляхом. Поява на зв'язках вузликів може призвести до зміни тембру голосу (з'являється охриплість), зменшення його діапазону. Щоб уникнути повторного їх виникнення доцільно не допускати перевантажень голосового апарату.
До захворювань, пов'язаних з підвищеною експлуатацією голоси, також відноситься крововилив у голосову складку. Воно настає при різкому напрузі (крик, форсування). Голос відразу «сідає», і голосоутворення стає неможливим. При абсолютному голосовому спокої крововилив поступово розсмоктується і може пройти безслідно.
Дисфония - розлад голосоутворення, що протікає або у формі ослаблення діяльності голосових складок (незмикання), або в спазматичній формі (пересмикання , спазми). Як правило, це результат перенапруги нервової системи, посиленою голосової діяльності, часто протікає на тлі якої-небудь інфекції.
Голосовий апарат чуйно реагує на будь-які негативні зміни в загальному стані організму. Психічна перевантаження, перевтома голосового апарату, зловживання верхніми звуками, криком, хвороба можуть стати причиною захворювань голосу.
                         

                              Заходи з гігієни голосу дітей

Дозрівання голоси охоплює тривалий період життя людини: від народження до періоду його зрілості. За цей час голос зазнає вплив найрізноманітніших шкідливостей.
При багаторазовому і тривалому впливі вони можуть приводити до більш-менш стійких порушень голосу.
Батьки, вихователі дитячих садів, вчителі шкіл і навіть дитячі лікарі дуже мало знають про необхідність охорони дитячого голосу і часто бувають винуватцями виникнення його порушень.
Ось кілька прикладів. Деякі матері спокійно ставляться до крику новонародженого немовляти, грунтуючись на забобоні, що крик мало не необхідний для розвитку голосу, вчителі вимагають від учнів гучних відповідей в шумному класі, при цьому не зважають на те, що учень говорить тихим хриплим голосом після щойно перенесеного грипу; репертуар дитячих пісень часто підбирається без відповідності діапазону середнього дитячого голосу, вихователь чи вчитель, для того щоб організувати хлопців, заспівує пісню, незважаючи на мороз або сильний вітер, - її підхоплюють розпалені швидким кроком хлопці.
Багато педагогів після кількох років роботи говорять сиплий голос і скаржаться на те, що зірвали голос, тому що змушені щодня говорити голосно по кілька годин поспіль.
Терміни, що вживаються як назви порушень голосу, нечисленні: це афонія (повна відсутність голоси), дисфонія (розлад голоси), фонастенія (підвищена стомлюваність голосу і пов'язані з нею зниження сили голосу і хрипота при відсутності скільки-небудь значної органіки), гугнявий голос і голос ларінгоектомірованних.
                       

                                      Правила гігієни голосу:

- Навантаження на голосовий апарат повинна відповідати ступеню його тренованості;
- Неприпустимо форсоване звучання голосу, зловживання високими нотами, криком, непомірне мовної навантаженням і т.д.;
- Неприпустимі великі мовні навантаження, спів під час хвороби;
- Необхідно уникати різкої зміни температури, а також спеки, холоду, спеки, пилу тощо;
- З розпаленим голосовим апаратом не можна виходити на вулицю в холодну пору року, необхідно кілька охолонути;
- Рекомендується уникати їжі та напоїв, що дратують слизову оболонку горла, - гострого, зайво солоного, надмірно гарячого або холодного;
- У разі хвороби органів голосового апарату необхідно вчасно звертатися до лікаря фоніатра.
Висновок: Гігієна і охорона голосу дітей сприяє нормальному розвитку і функціонуванню голосового апарату;
Необхідно здійснювати наступні заходи з гігієни та охорони голосу  дитини:
- Стежити за рівнем навантаження на голосовий апарат;
- Не допускати зловживання високими нотами, криком під час гри;
- Не допускати великі мовні навантаження, спів під час хвороби;
- Необхідно уникати різкої зміни температури, а також спеки, холоду, спеки, пилу тощо;
- З розпаленим голосовим апаратом не можна виходити на вулицю в холодну пору року, необхідно кілька охолонути;
- Рекомендується уникати їжі та напоїв, що дратують слизову оболонку горла, - гострого, зайво солоного, надмірно гарячого або холодного;

- У разі хвороби органів голосового апарату необхідно вчасно звертатися до лікаря фоніатра.




       Розвиток музичного слуху у дитини

Людина з добре розвиненим слухом відрізняється феноменальною пам’яттю, нестандартним мисленням, стійким увагою, йому легко дається вивчення мов. Нічого надприродного для розвитку слуху не потрібно. Досить простих ігор та занять. Але результат вийде грандіозний!
Мелодійне оточення сприяє активному розвитку дитини. Про це говорять психологи в самих різних країнах. Звичайно, не варто включати в будинку музику на 24 години на добу. Але і перебувати в «стерильної» тиші немовляті шкідливо. Адже кожен звук перетворюється в імпульс, який йде в головний мозок. Більше «подразників» – значить, активніше йдуть розумові процеси.
Тільки майте на увазі, що не всі звуки корисні. Вам потрібно провести строгий відбір і включити в список лише найкраще. На першому місці – голоси близьких людей. Не забудьте про класичну музику, про народні пісні. Під час дощу прочиняйте кватирку, щоб дитина в шумі крапель навчався розрізняти мелодії.
               
                   Розвиток слуху у новонароджених дітей
Новонароджений осягає світ на слух. Ніжні або різкі звуки зараз по-різному впливають на незрілу нервову систему. Колискова розслабляє і заспокоює дитину, дихання стає глибше, він засинає. Марш Мендельсона або телефонний дзвінок, навпаки, змушують його напружитися, а іноді й лякають. Різкі звуки провокують безумовні рефлекси. Якщо ви тихо грюкне в долоні або злегка стукне по ліжечку біля дитини, він розведе руки, розкриє долоньки і охопить себе ними.
                                       Пошук джерела звуку
Перше , чого навчається дитина – знаходити джерело звуку. У тримісячному віці він вже повертає голову на ваш голос і починає усміхатися (лікарі називають таку реакцію «комплексом пожвавлення»).
Закріпити це вміння і одночасно розвивати слухову увагу допоможе брязкальце. Основна вимога до іграшки – мелодійний звук. Стоячи над ліжечком, потарахкотіти нею праворуч від дитини, ліворуч, внизу, над головою. Нехай він пошукає джерело шуму очима, потягнеться до нього руками.
                                         
                                            Розпізнавання звуку
Дитина слухає розмови батьків, і поступово у нього складається мовна карта рідної мови
 Він починає розуміти, як з’єднуються звуки, уловлює ритміку рідної мови. Удосконалювати це уміння допоможе гра. Вам знадобляться годинник, молоточок (музичний або з набору іграшкових інструментів) і банку, наповнена квасолею. Не поспішайте показувати дитині всі предмети, почніть з двох і поступово з кожним заняттям збільшуйте кількість.
Спочатку нехай дитина послухає, як «розмовляє» кожен з предметів. Потім запропонуйте йому відвернутися і вгадати, чий «голос» він зараз чує. Не забувайте хвалити малюка за кожну правильну відповідь. Такі заняття зовсім не обов’язково проводити вдома. На прогулянці звертайте увагу дитини на те, як скрипить сніг на морозі, як цвірінькають горобці, як сигналить автомобіль. Будинки повторіть пройдений матеріал.

                                Музичні інструменти для дитини
Барабан, міні-рояль, ксилофон або маракаси ніколи не будуть припадати пилом у кутку. Багато психологів вважають, що вони чудово розвивають слух і музичний смак. Тому не відбирайте інструмент у дитини, чи не ховайте на дальню полицю. Краще підіграйте маленькому солістові. Почніть з «Чижика-пижика». Виконуючи прості пісеньки, дитина навчиться розпізнавати тональність.

                                      Музика для дітей
Регулярно поповнюйте домашню фонотеку. Моцарта, Штрауса і Гайдна ви слухали ще до народження дитини? Значить, ці твори подобаються і йому. Але дитина росте, у нього з’являються свої інтереси. Враховуйте їх, тому вирушайте в музичний магазин разом. У колекції з’являться збірники Дунаєвського, Гладкова … Ритмічні мелодії діють як чарівні гуслі-самогуди: змушують ноги пускатися в танок. Чудово! Вміння гармонійно рухатися під музику допомагає тонше її відчути. Знайомте дитину зі звуками різних музичних інструмКоли дитина почне розрізняти звуки інструментів, запропонуйте йому гру «Чий голос?». Вона розвиває слухове увагу і пам’ять. Малюк слухає мелодію (на перших порах вибирайте музику попроще) і каже, скільки інструментів беруть участь у творі
     
                                  Бережіть слух з народження. 
Передачу звуку в мозок здійснюють сенсорні рецептори. У внутрішньому вусі близько 20 тисяч мікроработніков. Гучна музика травмує їх, в результаті слух погіршується. Тому ніколи не включайте музичний центр на повну потужність.
Слідкуйте, щоб телевізор і радіо не працювали одночасно. Така какофонія навантажує нервову систему і знижує слух.
нервову систему і знижує слух.

               Розвиток слуху дитини від народження до 3-х років
Перевіряти слух дитини потрібно з народження. Фахівці визначили, з якими завданнями і в якому віці дитина здатна впоратися.
  • Дитині 1,5-3 місяці – Пожвавлюється, коли чує голос.
  • Дитині 4-5 місяців – Гуліт у відповідь на звернення.
  • Дитині 6 місяців-1 рік – Повертається в сторону тихих звуків. Вловлює цокання годинника на відстані 1 метра. Реагує на оклик з іншої кімнати.
  • Дитині 1,5 роки – Вимовляє близько 10-15 слів, наслідує голосам тварин. Відгукується на заклик (коли ви говорите спокійним голосом без жестикуляції).
  • Дитині 2 роки – Чує, коли його кличуть з відстані 4-5 метрів. Дізнається звуки, не бачачи їх джерела. Вимовляє 100-150 слів.
  • Дитині 3 роки – Без праці розрізняє схожі мелодії. У мові з’являються складні речення.
                           Книги та іграшки для розвитку слуху дитини
1.    Розвиваюча музика для дітей
2.    М’які брязкальця і брязкальця з кульками.
3.    Барабан
4.    Губна гармошка.
5.    Музична карусель
6.    Клавесин
7.    Записи голосів тварин і птахів
8.    Збірник творів П. І. Чайковського.
9.    Е. Успенський «Кіт Матроскін та інші …».

10.Г. Гладков «Трубадур та інші …».



                      Поради батькам

- заохочуйте творчість дитини, підтримуйте її ініціативу;- надавайте дитині можливість слухати досконалі за формою, доступні для розуміння сольні та хорові твори; - підтримуйте бажання слухати музику, емоційно відгукуватися на неї, передавати свої враження;- виважено ставтесь до вибору дитиною музичних творів для прослуховування, пропонуйте її увазі не лише легку, ритмічну дорослу музику, а й класичну та дитячу;- вправляйте школярів у визначенні жанру музичного твору, називанні інструмента, на якому він виконується; - використовуйте музику в аудіо – та відеозаписах; - організовуйте перегляд доступних дітям за змістом оперних і балетних вистав, відвідування концертів, музеїв;- навчайте дитину розрізняти “музику природи” – співи птахів, звуки різних комах, шелест листя дерев та хвиль води тощо, порівнювати природну музику зі створеними людьми мелодіями, знаходити в них спільне та відмінне;- використовуйте високохудожню музику з яскравими образами, різними настроями, під яку дитина може по-різному відтворювати ходьбу, біг, стрибки, рухи танцю тощо;- розвивайте вокальні дані дитини, його музичні та акторські здібності; - вправляйте дитину в умінні співати дзвінко, легко, правильно інтонуючи мелодію;
-викликайте в дитини   піднесене, радісне самопочуття від співу;
- навчайте сприйнятливості до емоційної реакції на музичний твір;- залучайте дитину до спільних співів; - сприяйте виникненню бажання придумувати нескладні мелодії;- залучайте до театрально-ігрової діяльності;- створіть театр вдома: розігруйте елементарні життєві ситуації з іграшками, інсценізуйте знайомі літературні твори, казки, оповідання, вірші;- звертайте увагу дитини на осмислення змісту художніх творів, особливості характерів та поведінки різних персонажів;- навчайте оволодівати засобами емоційної виразності, виражати почуття мімікою, жестами, інтонацією, словами; вправляйте в цьому;- заохочуйте творчість дитини, підтримуйте її ініціативу, схвалюйте вдале виконання ролі;- відвідуйте разом з дітьми театри (ляльковий, драматичний, юного глядача тощо).














Комментариев нет:

Отправить комментарий